گزارش حمید معصومی نژاد از گل های رُز زرد ایرانی در گلستان رم + فیلم

رم، معصومی نژاد _ گلستان رم مجموعه ای از گل های رنگارنگ گل رُز را از گوشه و کنار جهان در مساحتی بیش از ده هزار متر مربع در خود جای داده است. در این گلستان زیبا دو گونه قدیمی گل رز ایرانی، از شهرهای اصفهان و رشت نیز وجود دارد. این دو گونه گل رُز ایرانی که خودرو هستند حدود 200 سال پیش به ایتالیا آورده شدند. این گل های ایرانی دارای رنگ زرد بسیار زیبایی هستند اما معطر نیستند.

به گفته مسئولان گلستان رم، بوی خاص این گل برای حشرات گرده افشان بسیار جذاب است. آنها در مدت کوتاهی با گرده افشانی سریع، موجب پراکندگی گسترده این گونه گل رز می شوند. شاخه های گل رُز زرد ایرانی دارای تیغ های زیادی است. به گفته کارشناسان این گل ایرانی منشا گل های رُز زرد مدرن است.

یکی از بخش های این گلستان جایگاه گل هایی است که هر سال از کشورهای مختلف جهان در مسابقه بین المللی گل رُز به نام جایزه رم شرکت می کنند. در پایان این مسابقه نشان های طلا و نقره و برنز به پرورش دهندگان برتر اعطا می شود.

قدمت گل سرخ براساس یافته های فسیلی به 40 میلیون سال قبل می رسد. این میراث افسانه ای یکی از همراهان وفادار بشر در طول تاریخ است.

مخاطبان و همکاران عزیز، کپی بدون ذکر منبع اخلاقی نیست. استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع مجاز است.

2 thoughts on “گزارش حمید معصومی نژاد از گل های رُز زرد ایرانی در گلستان رم + فیلم

  1. ارادت خاص و ویژه دارم خدمت جناب حمید معصومی نژاد خبر
    نگار همیشگی ایرانیها در رم از اینکه ایشان رو در این سایت زیارت میکنم و با اطلاعات دیدنی که طی آن گزارش هم داده میشود لذت میبرم
    ارادتمند فرخ مهر داوود تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *