گزارشگری فوتبال در ایتالیا

ماسیمو آمبروزینی، مفسر فوتبال و هافبک سابق تیم میلان در گفتگو با حمید معصومی نژاد

رم، معصومی نژاد _ ورزش فوتبال پرطرفدارترین ورزش در جهان محسوب می شود. بسیاری از افراد، بازی های فوتبال را به صورت زنده از تلویزیون تماشا می کنند. آنچه جذابیت بازی را برای مخاطبان تلویزیون بیشتر می کند، روایت زنده مسابقه توسط گزارشگر است. در ایتالیا در کنار گزارشگر تلویزیونی، 2 مفسر فوتبال نیز همزمان یکی در کنار گزارشگر و دیگری در کنار زمین حضور دارند.

تیئری کروس، مفسر و کارشناس ورزشی  در ایتالیا درباره ویژگی های یک مفسر فوتبال به معصومی نژاد گفت:« به اعتقاد من یک مفسر فوتبال باید سه ویژگی داشته باشد. اول این که باید شناخت کافی و روشنی در مورد بازیکنان و تیم آنها داشته باشد. دوم، در مورد اهمیت بازی و نتیجه آن برای هر دو تیم توضیحات کافی بدهد و آخرین مورد این که مفسر فوتبال باید تحلیل فنی دقیقی از بازی ارائه بدهد. تفاوت بین گزارشگر و مفسر این است که گزارشگر لحظه به لحظه بازی را روایت می کند در حالی که مفسر باید وارد جزئیات فنی بازی شود».

ماسیمو آمبروزینی، هافبک سابق تیم میلان است که برای 15 سال در این تیم بازی کرد. آمبروزینی مدتی است که به عنوان مفسر حرفه ای فوتبال برای شبکه تلویزیونی خصوصی دازون (DAZN) ایتالیا، کار می کند. مسابقات سری آ ایتالیا به صورت اختصاصی از این شبکه تلویزیونی پخش می شود.

آمبروزینی در گفتگوی اختصاصی با معصومی نژاد گفت: «افرادی که مثل من فوتبالیست بوده اند در تفسیر فنی فوتبال از تجربه شخصی خودشان هم بهره می برند. یک مفسر فوتبال باید به تمام نکات فنی و تکنیکی بازیکنان و تیم آشنا باشد. تحلیل آرایش تیمی و تعویض های احتمالی بازیکنان در بازی از دیگر وظایف مفسر ورزشی است».

در ایتالیا مفسران فوتبال که عموما بازیکنان و یا مربیان سابق فوتبال هستند از اهمیت ویژه ای برخودار می باشند.

3 thoughts on “گزارشگری فوتبال در ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *