کشف پیتزای باستانی در ایتالیا + فیلم

معصومی نژاد _ باستان شناسان ایتالیایی در شهر پومپئی، یک نقاشی دیواری دو هزار ساله را کشف کرده اند که یک پیتزا را به تصویر کشیده است. در این نقاشی یک نان گرد که به نظر می رسد پیتزا باشد در یک سینی قرار داده شده است. این پیتزای باستانی با پیتزای امروزی متفاوت است. چرا که در آن زمان گوجه فرنگی و پنیر موتزارلا وجود نداشت. البته در ایتالیا به پیتزاهایی که موتزارلا و گوجه فرنگی هم ندارند، پیتزا گفته می شود.

این نقاشی باستانی در حفاری‌های اخیر و در سالن خانه‌ای نزدیک به یک نانوایی در جنوب ایتالیا کشف شده است. به اعتقاد محققان، اهالی پومپئی در دو هزار سال پیش، این نان گرد را همراه با خرما و برخی از ادویه ها می خوردند.

پیتزا با نام ایتالیا و شهر ناپل که در نزدیکی پومپئی می باشد، گره خورده است. باستان شناسان اخیرا در جریان حفاری‌های خود در شهر پومپئی به بقایای مغازه‌هایی برخوردند که نشان دهنده شباهت این مغازه ها با پیتزا فروشی‌های امروزی هستند. پیتزای مدرن در شکل امروزی در سال 1889 توسط یک آشپز ناپلی به نام رافائله اسپوزیتو درست شد. وی پیتزایی مانند پرچم ایتالیا به رنگ های سفید، قرمز و سبز تهیه کرد. ملکه ایتالیا که مارگریتا نام داشت از این پیتزا بسیار استقبال کرد. از آن روز این پیتزا مارگریتا نام گرفت.
شهر«پومپئی» در 25 کیلومتری شهر ناپل واقع است. این شهر دو هزار سال پیش، در اثر فوران کوه آتشفشان وزوویو،  زیر گدازه و خاکستر مدفون شد.

مخاطبان و همکاران عزیز، کپی بدون ذکر منبع اخلاقی نیست. استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع مجاز است.

One thought on “کشف پیتزای باستانی در ایتالیا + فیلم

  1. یعنی این ایتالیایی ها دو هزار سال پیش هم فهمیده بودن باید پیتزا خورد. دمشون گرم !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *