رکورد جدید دانشگاه بزرگ رم در رتبه بندی جهانی

دانشگاه لا ساپیئنتسا رم

رم، معصومی نژاد _ جایگاه دانشگاه های برتر ایتالیا در رتبه بندی جدید جهانی مشخص شد. بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاهی کیو ِاس QS World University Rankings ، دانشگاه «لا ساپیئنتسا » رم بعد از پلی تکنیک میلان دانشگاه برتر ایتالیا است. این بهترین نتیجه ای است که دانشگاه بزرگ رم تا به حال کسب کرده است.

پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه لا ساپیئنتسا رم و دانشگاه آلما ماتر بولونیا، به ترتیب سه دانشگاه برتر ایتالیا هستند. در رتبه بندی QS ، در میان 2963 دانشگاه، پلی تکنیک میلان رتبه 132، دانشگاه لاساپیئنتسا رم رتبه 134 و دانشگاه بولونیا رتبه 154 را به خود اختصاص داده اند. دانشگاه پادوا نیز با رتبه 219 در جمع 4 دانشگاه برتر ایتالیا قرار گرفته است.

دانشگاه بولونیا

در فروردین ماه گذشته نیز دانشگاه «لا ساپیئنتسا » در رتبه بندی جهانی دانشگاهی، در بخش مطالعات کلاسیک و تاریخ باستان در جهان، با امتیاز 98.7، برای سومین سال متوالی رتبه نخست را به خود اختصاص داد. دانشگاه لا ساپیئنتسا بزرگترین دانشگاه اروپا می باشد. این دانشگاه همچنین در 7 موضوع بین 50 دانشگاه برتر جهان و در 21 موضوع در میان 100 دانشگاه اول جهان قرار دارد. دانشگاه بزرگ رم در دو حوزه موضوعی هنر و علوم انسانی و علوم طبیعی نیز به ترتیب در رتبه 41 و 44 جهان قرار دارد.

مخاطبان و همکاران عزیز، کپی بدون ذکر منبع اخلاقی نیست. استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع مجاز است.

2 thoughts on “رکورد جدید دانشگاه بزرگ رم در رتبه بندی جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *