هواداران فاینورد حق ورود به رم را ندارند

هواداران تیم فاینورد روتردام نمی توانند برای بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا به رم سفر کنند. این بازی قرار است روز 20 آوریل (31 فروردین) در ورزشگاه المپیکو رم برگزار شود. وزارت کشور ایتالیا در پی نگرانی از ناآرامی های احتمالی حضور هواداران هلندی در رم، فروش بلیط را به آنها ممنوع کرده است. این اقدام وزارت کشور ایتالیا بر خلاف تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اتخاذ شده است.  روبرتو گوئالتیئری، شهردار رم  نیز پیشتر، از متئو پیانته دوزی، وزیر کشور ایتالیا خواسته بود تا برای دیدار این دوتیم از ورود هواداران فاینورد به رم و ورزشگاه الیمپیکو جلوگیری کند.

وزارت کشور ایتالیا دو هفته پیش نیز به دلایل امنیتی، فروش بلیط به هواداران تیم آلمانی آینتراخت فرانکفورت به ورزشگاه مارادونا شهر ناپل را ممنوع کرده بود. با این وجود هواداران خشمگین آینتراخت، با حضور در ناپل این شهر را به آشوب کشیدند.

صدها تن از هواداران افراطی فاینورد در سال 2015 میلادی در شهر رم با پلیس درگیر شدند. در این ناآرامی ها، که منجر به زخمی شدن شماری از نیروهای پلیس ضد شورش ایتالیا و هواداران هلندی شد، صدها هزار یورو خسارت مالی به شهر وارد شد. هواداران فاینورد ضمن تخریب ویترین مغازه ها در مرکز شهر رم، به برخی آثار تاریخی رم نیز آسیب رساندند. پلیس رم ده‌ها نفر را بازداشت کرد که تعدادی از آنها برای به چند سال زندان محکوم شدند.

در فصل گذشته تیم های رم و فاینورد در فینال لیگ کنفرانس، با یکدیگر دیدار کردند. شاگردان مورینیو در این بازی با پیروزی یک بر صفر توانستند عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کنند.