درخشش دانشگاه های ایتالیایی در رتبه بندی جدید جهانی

دانشگاه لا ساپیئنتسا رم

رم، معصومی نژاد – بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاهی کیو ِاس QS World University Rankings در سال 2023، دانشگاه «لا ساپیئنتسا » رم La Sapienza ، با امتیاز 98.7، برای سومین سال متوالی رتبه نخست را در مطالعات کلاسیک و تاریخ باستان در جهان، به خود اختصاص داد. دانشگاه لا ساپیئنتسا بزرگترین دانشگاه اروپا می باشد. ای دانشگاه همچنین در 7 موضوع بین 50 دانشگاه برتر جهان و در 21 موضوع در میان 100 دانشگاه اول جهان قرار دارد. دانشگاه بزرگ رم در دو حوزه موضوعی هنر و علوم انسانی و علوم طبیعی نیز به ترتیب در رتبه 41 و 44 جهان قرار دارد.

دانشگاه تور ورگاتا رم

بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه « تور ورگاتا» Tor Vergata، یکی دیگر از دانشگاه های شهر رم، برای نخستین بار بین 30 دانشگاه برتر جهان در زمینه تاریخ کلاسیک و باستان قرار گرفته است. این دانشگاه در ریاضیات و فیزیک – نجوم نیز به ترتیب در جایگاه 106 و 144 دانشگاه های جهان قرار دارد. همچنین رتبه این دانشگاه در 15 حوزه دیگر مانند باستان شناسی، اقتصاد، حقوق، مهندسی، داروسازی،شیمی، زبان و علوم طبیعی نیز ارتقا یافته است.

دانشگاه لوئیس رم

دانشگاه خصوصی« لوئیس » Luiss در رم نیز یکی از 15 دانشگاه برتر جهان در مطالعات سیاسی و بین المللی است. این دانشگاه همچنین در دو حوزه مدیریت کسب و کار و حقوق، بین 50 دانشگاه برتر جهان است.


پلی تکنیک میلان

«پلی تکنیک میلان» Politecnico di Milano در شمال ایتالیا نیز در رتبه بندی جدید دانشگاه های جهان، در میان 20 دانشگاه برتر دنیا در طراحی، معماری و مهندسی قرار دارد. این دانشگاه در طراحی و معماری، بین 10 دانشگاه برتر جهان است. پلی تکنیک میلان در حوزه مهندسی نیز بین 20 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و به رتبه هجدهم رسیده است.

ایتالیا در رتبه بندی جدید جهانی دانشگاه ها در مقام سوم اروپا و هفتم دنیا قرار دارد.