پودر حشرات؛ مواد غذایی جدید در ایتالیا

رم، معصومی نژاد ­- در پی رسمی شدن ورود حشرات به چرخه مواد غذایی در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی، ایتالیا نیز مجوز فروش پودر حشرات را صادر کرد.

وزارت خانه های کشاورزی، توسعه اقتصادی و بهداشت ایتالیا روز پنجشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، تولیدکنندگان محصولات غذایی در صورت استفاده از حشرات باید آن را حتما در فهرست مواد تشکیل‌ دهنده ذکر کنند. مصرف‌کنندگان سپس می‌توانند از انچه مناسب تر می دانند تغذیه کنند.

 فرانچسکو لولو بریجیدا، وزیر کشاورزی ایتالیا در نشستی مطبوعاتی با اشاره به این که برخی از افراد می توانند به حشرات آلرژی داشته باشند، تاکید کرد: آرد حشرات و به ویژه پودر جیرجیرک، ملخ مهاجر، کرم آرد و لارو زرد، باید با برچسب بزرگ و علامت گذاری باشد و در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها در قفسه های جداگانه به فروش برسد.

در اروپا حشراتی مانند کرم زرد و ملخ به صورت خشک ‌شده به عنوان اسنک یا آرد شده استفاده می شوند

بر اساس دستور العمل اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان مواد غذایی در کشورهای عضو می‌توانند پس از خشک و آسیاب کردن کرم‌ها و ملخ‌ها، از آن‌ها در تهیه بیسکوئیت، پاستا، نان، غلات صبحانه و دیگر غذاهای حاوی پروتئین استفاده کنند. سهم پودر این حشرات می‌تواند حداکثر 10 درصد از مواد تشکیل دهنده این خوراکی‌ها را تشکیل دهد.