واکنش ایتالیا به توافق ایران و عربستان

رم، معصومی نژاد _ وزیر امور خارجه ایتالیا به توافق ایران وعربستان واکنش نشان داد. آنتونیو تایانی در نشستی مطبوعاتی در رم گفت: « توافق بین تهران و ریاض، یک موضوع در سیاست بین المللی است و برای ما حائز اهمیت است». وی افزود این توافق به صلح کمک می کند.

نشست مطبوعاتی وزیر امور خارجه ایتالیا در رم

وزیر امور خارجه ایتالیا درادامه تصریح کرد: «ایران و ایتالیا دارای پیوند دوستی طولانی مدت با یکدیگر هستند. هرچند که در موضوع اعدام باهم اختلاف نظر داریم و حکم اعدام خط قرمز ما است». تایانی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران هم  گفت: «ایران باید در زمینه برنامه هسته ای خود در چارچوب قوانین بین المللی بر تلاشش بیافزاید. من در این مورد با گروسی ( مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) صحبت کردم. امیدوارم ایران آمادگی بیشتری برای کنترل آژآنس بر تاسیسات هسته ای خود نشان دهد ».

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین به تحولات اخیر در ایران نیز اشاره کرد و گفت: «دولت ایران با آزاد کردن آلسیا پیپرنو از زندان،(خانم 30 ساله ایتالیایی) خیلی خوب کار را آغاز کرده بود. من امیدوار بودم که آن آغاز یک فصل جدید باشد، اما این اقدام ایران فقط یک مورد استثنایی بود». تایانی در پایان گفت: «امیداورم ایران به اعدام ها پایان دهد».