ناپلی ها مارادونا را می پرستند

رم، معصومی نژاد _ مارادونا محبوب ترین چهره فوتبالی در ناپل است. در شهر ناپل ایتالیا کمتر خانه، مغازه و رستورانی را می توان پیدا کرد که عکس دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره آرژانتینی در آنجا نباشد.  مارادونا در هفت سال حضورش در ناپولی،  این تیم را به موفقیت هایی بی سابقه رساند. مارادونا در سال 1984 میلادی به تیم ناپولی پیوست. وی یک تنه ناپولی را در رقابت با غول های فوتبال ایتالیا مثل اینتر، یوونتوس، رم و میلان به سمت قهرمانی و موفقیت هدایت کرد.

نقاشی های دیواری مارادونا در یکی از محله های قدیمی شهر ناپل در مرکز این شهر به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این محل همچنین جایگاهی برای گفت و گوی هواداران تیم ناپل است. در حال حاضر ناپولی با 74 امتیاز در صدر جدول رده بندی سری آ قرار دارد. تیم ها لاتسیو و رم به ترتیب با 61 و 53 امتیاز در رده های دوم و سوم هستند. ناپولی با اقتدار به طرف  قهرمانی خود در سری آ پس از سال 1990 می‌رود.

اهالی ناپل ایتالیا این روزها از خوشی در پوستشان نمی‌گنجند. این را به‌راحتی می‌شود در تغییر رفتارشان دید، شادی رقم خوردن اتفاقی بزرگ و تاریخی که سال‌ها در انتظارش بودند و حالا می‌توانند طعم آن را بچشند و لحظه‌به‌لحظه‌اش را زندگی ‌کنند. پرچم‌های سومین قهرمانی این باشگاه از همین روزها از بالکن‌ها آویزان شده و پارچه نوشته و بنرهایی با عنوان «ما صد در صد قهرمانیم» در نسیم بهاری این شهر موج می‌زند.