سگ نابینای مشهور در ایتالیا

مارلی ، سگ نابینای ایتالیایی

رم، معصومی نژاد _ در چند سال گذشته گسترش نفوذ شبکه‌های اجتماعی، «فالوئر» و «لایک» به دو شاخصه اصلی محبوبیت تبدیل شده‌اند. اما شاید جالب باشد بدانید این محبوبیت فقط به هنرمندان و ستاره‌ها تعلق ندارد. در چند ماه گذشته یک سگ نابینا در ایتالیا نزد مردم این کشور محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این سگ نابینای ایتالیایی، مارلی نام دارد.

مارلی در صفحه رسمی خود در فیس‌ بوک نزدیک به 130 هزار دنبال کننده دارد. در این صفحه نوشته شده: « سلام، من مارلی هستم،یک ژرمن شپرد که به دلیل نابینایی، در پناهگاه سگ ها رها شده بودم. اما اکنون یک زندگی خوب دارم». 5 سال پیش یک زوج جوان ایتالیایی تصمیم گرفتند از این سگ نگهداری کنند.

مارلی یک سگ فوق العاده است. این سگ نابینا پس از گذراندن آموزش های سخت، به عضویت نیروهای امداد درآمده است. مارلی نخستین سگ نابینا در ایتالیا است که اجازه دارد همراه با نیروهای امداد و آتش نشانی در عملیات جستجوی افراد گمشده و یا زیر آوار شرکت کند.

شهردار شهر «مارینا دی راونا» ایتالیا روز یکشنبه گذشته در مراسمی رسمی، عنوان شهروندی افتخاری این شهر را به مارلی اعطا کرد. مارلی یک سگ از نژاد ژرمن شپرد است که به دلیل یک ناهنجاری مادرزادی به نام میکروفتالمیا، پس از تولد نابینا شد.