باشگاه آ اس.رم از نزدیک با حمید معصومی نژاد

رم، معصومی نژاد – باشگاه فوتبال رم مهمترین تیم پایتخت ایتالیا است.این شهر بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا و چهارمین شهر پرجمعیت در اتحادیه اروپا پس از لندن، برلین و مادرید است.

باشگاه آ اس رم

 در تابستان سال ۱۹۲۷ میلادی با اشتیاق و تلاش ورزش دوستان شهر رم باشگاه ورزشی رم، با ادغام سه باشگاه کوچک پایتخت با نام های (Alba-Audace, Fortitudo-ProRoma e Foot Ball Club di Roma) تأسیس شد. براساس گزارش‌ها ی روزنامه‌های وقت شهر رم،  این قرارداد با هدف ایجاد تیمی قدرتمند برای مقابله با تیم های شمالی ایتالیا در شب هفت ژوئن ۱۹۲۷ منعقد شد.

باشگاه جدید از نماد گرگ پایتخت و از رنگ‌های زرد و قرمز که مورد علاقه مردم محله‌های قدیمی و حومه شهر رم  بود استفاده کرد.

باشگاه رم در فصل 28–1927 نخستین جام خود را در فینال (la Coppa Coni) با شکست تیم مودنا  کسب کرد. تیم رم در سالهای بین 1929 تا 1940 در زمین «تستاچو» تمرین می‌کرد. ورزشگاه افسانه ای زرد و قرمز ها (جالو روسی‌ها) در محلهٔ کارگر نشین و معروف پایتخت به نام تستاچو ساخته شد که همواره تماشاگران زیادی را در خود می‌دید و عدهٔ زیادی برای حمایت تیم محبوبشان به آنجا می‌رفتند. اولین و آخرین بازی باشگاه در این زمین با پیروزی ۱–۲ رم همراه شد؛ نخستین بازی در برابر برشا و آخرین بازی در برابر لیورنو انجام شد.

در حال حاضر باشگاه رم در منطقه ای در حومه شهر رم موسوم به تریگوریا می باشد که تمرینات تیم در این محل انجام می شود.   نام این ورزشگاه «فولویو برناردینی» است.