ایتالیایی را با حمید معصومی نژاد یاد بگیرید

رم، معصومی نژاد _ آشنایی با زبان ایتالیایی، یکی از گزینه های موجود در سایتم هست. البته هدف من تدریس زبان ایتالیایی به صورت گرامری و کتابی که می تواند کمی کسل کننده باشد، نیست بلکه اشنا کردن شما با زبان و اصطلاحات و ضرب و مثل های ایتالیایی با روش و شگرد خاص خودم هست.

من تلاش می کنم از طریق ویدئوهای کوتاه آموزشی که در زمینه های مختلف و در صحنه های گوناگون اجتماعی در ایتالیا تهیه می کنم، شما عزیزان را با واژه ها و مکالمات روزمره ایتالیایی آشنا کنم. تمام ویدئوها و گزارش های تصویری که در این تارنما قرار می دهم کوتاه و با حجم پائین خواهد بود که هموطنان عزیز در ایران بتوانند ویدئوها را راحتتر باز و تماشا کنند.

هر چند که می دانم مخاطبان یادگیری زبان ایتالیایی اکثرا نوجوانان و جوانان هستند اما امیدوارم پدر و مادرها و حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ ها هم در کنار فرزندان و نوه هایشان، این ویدئوهای آموزشی کوتاه من را تماشا کنند تا در خانواده بتوانند همه با هم به ایتالیایی هم صحبت کنند.

ایتالیایی، زبان رسمی در 6 کشور جهان است: ایتالیا، سان مارینو، واتیکان (زبان رسمی مشترک با لاتین)، سوئیس (یکی از زبان های رسمی در این کشور)، کرواسی (همراه با کرواتی در منطقه ایستریا) و اسلوونی (به همراه اسلوونیایی) . البته به دلیل مهاجرت گسترده ایتالیایی ها از کشورشان در سال های پس از جنگ جهانی دوم، در حال حاضر بسیاری از مردم دیگر کشورهای جهان مانند، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، دانمارک، اریتره، فنلاند و آفریقای جنوبی نیز با زبان ایتالیایی آشنا هستند.